Příklad osazení větroňů a běžných motorových modelů a maket

Větroně se štíhlým trupem kategorií F3x

Jedná se o modely, kde použijeme pouze jednu napájecí baterii, jeden S.bus přijímač Futaba, dvě serva pro ocasní plochy a čtyři serva v křídlech. I nejlevnější přijímače Futaba FASST nebo FASSTest (např. R7006SB) mají minimálně 3 zásuvky s běžnými PWM výstupy, na které připojíme dvě kvalitní serva. Mohou to samozřejmě být i S.bus/S.bus2 serva Futaba, které "umí" pracovat i v PWM režimu.

S.bus výstup přijímače využijeme pro jednoduchou realizaci rozpojitelného místa mezi trupem a křídlem (křídly). Pro S.bus rozvod do křídla běžný prodlužovací servokablík, do kterého zapojíme sestavu v křídle, vytvořenou pomocí běžných "Y" servokabelů. (použitých jako HUB). Pro vyšší bezpečnost doporučujeme do „Y“ kabelů, servo-prodlužek (případně přímo do servo-kablíků) instalovat obnovitelnou pojistku, která zabrání výpadku ostatních serv, zapojených do HUB, v případě poruchy jednoho serva. Do volné zásuvky S.bus2 v přijímači ještě můžete zapojit telemetrický modul "výškoměr/vario". 

Pokud Vám nevyhovují rozměry HUB (25,6 x 20 x 10,2 mm) a nebo máte moderní větroň s křídlem děleným uprostřed, je možné místo HUB použít běžné "Y" servokabely. Zapojení pro křídlo dělené uprostřed by pak vypadalo takto:

vetron f3x_hub2_b

Pokud by Vám z nějakého důvodu nevyhovovala dostupná S.bus serva, můžete na S.bus rozvod připojit i běžná PWM serva pomocí S.bus/PWM převodníků:

vetron f3x_b

vetron f3x_2_b

Velké větroně, běžné modely a makety

Do těchto modelů se Vám již vejde napájecí modul Power Source A+B, který Vám zajistí bezpečné redundantní napájení palubní instalace. Pro každý model lze zvolit optimální instalaci. Pro inspiraci si můžete prohlédnout následující popisy instalací:

Programovaání S.bus serv Futaba

Programování S.bus serv můžete provádět pomocí programovacího kabelu:

  • Všechna S.bus/S.bus2 serva v křídle větroně můžeme programovat po propojení S.bus sběrnice s programovacím zařízením  (CIU-3 nebo vysílačem Futaba) pomocí dlouhé servo prodlužky. Místem připojení je konektor kablíku, vedoucího z křídla.

Přímo do zásuvky S.bus2 přijímače, který je spárován s vysílačem jako Rx1 můžete připojit telemetrické čidlo pro měření otáček motoru, případně telemetrický modul "výškoměr/vario".  Nejspíš k tomu budete potřebovat také delší servoprodlužku a v případě použití více telemetrických čidel také můžete S.bus2 rozvod větvit pomocí"Y" kabelů

Pro snadné nabíjení tří baterií (dvě pro RX a jedna pro zapalování) Vám nabízíme nabíječ, který zvládne najednou nabít až 4 baterie. Určitě Vás bude zajímat, kolik Váš nový model váží a určitě přivítáte i elektronického pomocníka, který Vám umožní snadno zkontrolovat polohu těžiště a velikosti výchylek kormidel. Podívejte se na toto měřící zařízení!

Poznámka: Všechny odkazy se otvírají v novém okně.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení