Praktické zkušenosti s vrtulemi Carbon-Fiber Super Silence firmy Engel Modellbau & Technik

V současné době máme vyzkoušené následující kombinace vrtulí / modelu/ motoru. Ve všech dosud zkoumaných případech jsou vrtule hodnoceny velmi dobře a tak, v případě, že provozujete srovnatelný set-up s níže popsanými případy, můžete si být jisti, že volbou nesáhnete vedle.

Dvoulisté:

  • Dvoulist 26/12 na modelu vlečné s motorem MVVS 80 IRS s výfukem MVVS 3211S – použití: vlekání, hodnocení: výborná vrtule
  • Dvoulist 27/12 na modelu vlečné s motorem 90RV-J s výfukem typu „hrníček“ – použití: vlekání, hodnocení: výborná vrtule
  • Dvoulist 31,5/10 na modelu Laser Z-2300 38% s motorem MVVS 152 NP  Competition, výfuky MVVS – použití: Freestyle, hodnocení: výborná vrtule
  • Dvoulist 32/12 na modelu Extra 330 SC 41% s motorem 3W-170Xi B2 TS CS, výfuky JMB - použití: sestavy IMAC, hodnocení: subjektivně nejvyšší tah ze všech dosud provozovaných vrtulí, mírně vyšší hluk v porovnání s třílistem 29/12, otáčky na zemi 5840 min-1, za letu 6460 min-1.
  • Dvoulist 32/12 na modelu Extra 330 SC 41% s motorem ZDZ 180B2RV-J Champion, výfuky JMB - použití: Freestyle, hodnocení: výborná vrtule

Třílisté:

  • Třílist 27/12 na modelu AJ Aircraft 105” Laser 230z s motorem GP 123 V2, výfuky JMB - použití: sestavy IMAC, hodnocení: výborná vrtule
  • Třílist 29/12 na modelu Extra 300 3,1m Extreme Flight s motorem DLE 170, výfuky JMB - použití: sestavy IMAC, hodnocení: výborná vrtule, motor by však utočil i vrtuli 30/12
  • Třílist 30/12 na modelu Extra 300 3,1m Extreme Flight s motorem ZDZ 180B2RV-J Champion, výfuky JMB - použití: sestavy IMAC, hodnocení: výborná vrtule
  • Třílist 30/12 na modelu Extra 330 LX od Model Power, motor 3W170, výfuky JMB – použití: sestavy IMAC, hodnocení: výborná vrtule
  • Třílist 30/14 na modelu Extra 330 SC 41% s motorem ZDZ 180B2RV-J Champion, výfuky JMB - použití: sestavy IMAC, hodnocení: výborná vrtule
  • Třílist 31,5/14 na modelu Extra 300 3,1m Extreme Flight s motorem ZDZ 195B2RV-J Champion, výfuky JMB - použití: sestavy IMAC, hodnocení: na pomalejší model už je stoupání 14´ velké, s vrtulí lze zaletět celou sestavu, ale vrtule 3BL 30/12 se s tímto motorem a modelem jeví jako lepší volba. Následně byla tato vrtule ještě zkoušena na rychlejším modelu Extra 330 SC 41% s motorem ZDZ 180B2RV-J Champion, výfuky JMB, kde to bylo lepší, ale ne tak dobré, jako s vrtulí 3BL 30/14.

Čtyřlisté:

  • Čtyřlist 27/12 na modelu ULTIMATE 300KS 39% s motorem 3W-140i B4 CS, výfuky JMB - použití: sestavy IMAC, hodnocení: výborná vrtule

Poznámka: Vrtule Engel mají speciální štíhlý tvar listu, který by měl umožnit tišší provoz. Obecně platí, že je možné na motor namontovat vrtuli stejného rozměru, nebo lépe s průměrem o 1´ větším, než měla předchozí vrtule. Pro konstrukční modely s větší tloušťkou profilu křídla a pomalejším projevem volíme stoupání 12´, na rychlejších kompozitových modelech se štíhlým profilem křídla se jeví jako lepší stoupání 14´. Pro 3D létání je možno volit stoupání 10 nebo 12´.

Všechny zkoušené vrtule (pokud byly správně přiřazeny k modelu a motoru) jevily velmi dobrou účinnost a za letu se projevovaly zvláštním tichým, jakoby „šustivým“ zvukem.

Pokud provozujete vrtuli ENGEL a chcete se s ostatními modeláři podělit o Vaše zkušenosti, budeme rádi, pokud nás budete kontaktovat.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení