Proč S.bus?

Jednoduše proto, že existuje a má své nesporné výhody.  Do částí modelu vedeme vždy jen jeden dobře dimenzovaný kabel, který díky signálu S.bus slouží pro přenos informací o výchylkách všech serv a v případě S.bus2 také telemetrických údajů. Díky tomu lze velmi jednoduše řešit například rozpojitelná místa tam, kde potřebujeme pro transport oddělit křídla, ocasní plochy atp. Nemusíme pájet desítky vodičů k mnohapinovým konektorům. Plně postačí třípinový konektor s dobře dimenzovanými krimpovanými zlacenými kontakty a mechanickou pojistkou proti rozpojení. V námi nabízených kabelážích používáme pro instalaci rozpojitelných míst originální konektory japonské výroby, které dříve používala pro S.bus rozvody také firma Robbe ve spolupráci s Emcotec. Stejné konektory najdete také např. ve „vlajkové lodi“ EMCOTEC DPSI 2018. Náš S.bus napájecí modul Power Source A+B používá tyto konektory se zvýšenou tloušťkou zlacení na kontaktech nejen pro silové S.bus rozvody, ale také (v provedení se 2 piny) pro připojení napájecích baterií.

V našem E-shopu nabízíme komponenty, které jsou dimenzovány na napětí dvou článků LiXX. Z toho důvodu je možné zjednodušit systém napájení, kde pak není nutné používat různé regulátory napětí a instalace pak není choulostivá na zpětné vlivy provozu moderních serv s Brushless motory. Současně také nabízíme komplexní řešení eliminace napěťových a podpěťových špiček pomocí LowESR kondenzátorů, které se zapojují přímo k přijímačům, do volných konektorů na napájecím modulu a v HUBech. Zejména možnost zapojit kondenzátor přímo do HUBu (tedy do blízkosti serv – zdroji napěťových a podpěťových špiček v systému napájení) je unikátní a z hlediska technického téměř ideální.

Samozřejmě musíme mít neustále na paměti také následující nebezpečí:

  • Přerušení rozvodu S.Bus vede k odstavení z provozu všeho, co se nachází za tímto přerušením. Pokud dojde k přerušení kablíku např. mezi S.Bus výstupem přijímače a rozvodnou deskou (nebo HUB = místem rozvětvení rozvodů S.Bus), dojde k fatální poruše, kdy přestávají pracovat všechna serva v modelu a současně přestane být napájen i přijímač.
  • Při použití velkého počtu výkonných serv může snadno dojít k proudovému přetížení rozvodu S.Bus, proto dimenzování kabelů musí respektovat možnost souběhu proudových špiček od všech serv, zapojených do dané větve.

Z toho vyplývá, že S.Bus rozvody můžeme s úspěchem použít jen tehdy, pokud se nám podaří tyto nedostatky eliminovat. To je možné za předpokladu, že:

  • Použijeme dobře dimenzované kabely (1 mm2 nebo 0,5 mm2 ).
  • Použijeme kvalitní konektory s velkou proudovou zatižitelností a mechanickou pojistkou proti rozpojení. 
  • Veškeré krimpované a pájené spoje budou provedeny v profesionální kvalitě.
  • Použijeme vhodnou ochranu kabeláže proti mechanickému poškození.
  • Použijeme vhodnou rozvodnou desku (power management), která umožní redundantní napájení z několika napájecích baterií, případně také redundantní připojení dvou přijímačů.

Náš E-shop nabízí produkty osvědčených firem a vlastní výrobky, které vyhovují výše uvedeným podmínkám. Vždy se snažíme nabídnout co nejúplnější a vyzkoušená řešení, ideální pro daný druh a velikost modelu, přičemž dokážeme s výhodou kombinovat jednotlivé komponenty od různých výrobců.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení